De kans op een cyberaanval is groter dan je misschien denkt en kan gepaard gaan met grote financiële schade als gevolg. Terwijl veel ondernemers denken geen tot weinig risico te lopen vanwege bijvoorbeeld de omvang van hun organisatie, is het tegendeel waar. Een groot deel van de slachtoffers van cyberincidenten zijn o.a. Mkb-bedrijven, blijkt uit rapporten van het Ministerie van Economische Zaken met betrekking tot dit onderwerp. Of je nu een B2C of B2B organisatie bent, maakt natuurlijk geen verschil als het neerkomt op verlies van data en persoonsgegevens.
Stel dat jouw organisatie het slachtoffer wordt van een cyberaanval en het je écht raakt. Hoe reageer je, heb je draaiboeken klaarliggen? En kent iedere functionaris zijn of haar rol. Niet uitbreken in blinde paniek kan zeker. We helpen je klaar te zijn voor de strijd.
Oefen aan de koffietafel, of oefen een echt scenario. Hoe verder?
Weten wat je in het geval van een hack moet doen is essentieel voor de continuering van je processen. Kom er niet ‘te laat’ achter dat het noodzakelijk is om bijvoorbeeld te denken aan een Business Continuity plan. Zorg dat je in het geval van nood, zelfredzaam kunt zijn en voorkom dat je met de handen in het haar komt te zitten.
Laat eens naar je Securitymaatregelen kijken met een frisse blik! Zorg dat je niveau van alertheid verbetert door actief aan de slag te gaan met je Business Continuity Management en Cyber Response. Dit zijn belangrijke beveiligingsmaatregelen om geïmplementeerd te hebben in geval van een bedreiging. Leer hoe je het beste je gevoelige gegevens kunt beschermen tegen een cyberaanval en krijg een beter inzicht in je weerbaarheid, door middel van een externe audit door één van onze Security experts. Alle mogelijkheden doornemen en goed voorbereid zijn, dat kan! Vraag een ‘kopje koffie moment’ aan met één van onze specialisten en we praten je bij over de mogelijkheden, zodat jij in het geval een hack, gewoon door kunt gaan met business as usual.