Werken aan een organisatie met een hoog kwaliteitsniveau en een optimale bedrijfsvoering. Een fantastische uitdaging voor veel organisaties. Want hoe bereikt u dat? Welke middelen zet u in om te zorgen dat de organisatie de kwaliteit levert die zij voor ogen heeft? Hoe blijft u een organisatie waar de klanten terug blijven komen?

Awareness usb-test

Klanttevredenheid borgen

Organisaties vinden klanttevredenheid erg belangrijk. Veel organisaties steken dan ook moeite en tijd in klantprocessen, klachtenprocessen en ISO-certificeringen. Ook zijn er voor veel organisaties kwaliteitsstandaarden of handboeken opgesteld. Deze standaarden zijn uitgebreid; van de oplevering van producten tot aan de werkprocessen. Managers werken hard om de standaarden zo goed mogelijk na te leven. Ook worden er regelmatig Mystery Guests of Mystery Shoppers ingezet. Alles om de klanttevredenheid te optimaliseren.

Hoe stel je vast in welke mate de kwaliteitsstandaarden ook daadwerkelijk nageleefd worden? Laat u het over aan managers, of verlaat u zich op de Mystery Guest? Het kost organisaties veel moeite, tijd en geld om zelfstandig een totaalbeeld van interne kwaliteitsbeleving te krijgen en klanttevredenheid te borgen.

Het is van belang om inzicht te verkrijgen in het gehele klantproces, dus ook de mate waarin wordt voldaan aan de kwaliteitstandaarden. Daarbij is het doel om helder te krijgen wat de sterke en zwakke punten van het klantproces zijn en welke verbetermogelijkheden er voor elke vestiging zijn.

Objectieve externe audits

Een extern uitgevoerde kwaliteit audit geeft een onafhankelijk oordeel en advies. Het doel van de kwaliteit audit is vast te stellen in welke mate de organisatie voldoet aan de gewenste kwaliteitseisen en kwaliteitsbeleving. Om zo de optimale klanttevredenheid bereiken. Audittrail voert dit type audits al meerdere jaren uit. Voor organisaties met één locatie, maar ook voor organisaties met een groot aantal vestigingen in meerdere Europese landen (lees de klantcase hier).

Audittrail voert een kwaliteit audit uit op basis van uw interne kwaliteitsstandaarden, die wij converteren naar een objectief normenkader, bijvoorbeeld de ISO27001. Met dit normenkader in de hand bezoeken onze ervaren auditoren uw organisatie. Waarderend auditen, het juiste gesprek voeren en samen op weg gaan naar continue verbetering zit ons in het DNA. We werken geen vinklijst af en willen niet bijdragen aan een afrekencultuur. Vanzelfsprekend passen wij hoor en wederhoor toe en voeren wij een adviesgesprek indien een afdeling de audit niet haalt. Zo maken we de audit een succes voor de hele organisatie.

Eventueel worden de auditrapportages online en realtime beschikbaar gemaakt voor managers en kwaliteitsmanagers. Wij richten samen met u de tooling en dashboards zo in dat er direct inzicht is en de juiste analyses gemaakt kunnen worden.

Voordelen

  • Onafhankelijke controle op kwaliteitsprocessen
  • Ervaren auditoren
  • Mogelijkheid tot onderzoek van een groot aantal vestigingen
  • Visueel dashboard met praktische rapportage, 24/7 toegang tot managementinformatie
  • Eigen kwaliteitsbureau die de continuïteit en kwaliteit van de audits waarborgt

Meer weten?

Wilt u meer informatie of eens in gesprek met ons over wat wij voor u kunnen betekenen? Vul dan onderstaand contactformulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. Of bel direct naar 071-7471717 om met een van onze consultants te spreken.