Aan de telefoon is een foutje zo gemaakt. Bij het klantcontactcentrum, de financiële afdeling of bijvoorbeeld de HR-afdeling. Social engineers zijn hackers die proberen via de zwakste schakel in een organisatie – de mens – gevoelige informatie los te krijgen. Kwaadwillenden zijn gewiekst in hun vraagstelling en kunnen op vrij eenvoudige wijze informatie ontfutselen. De buitgemaakte informatie wordt vaak gebruikt voor het plegen van bijvoorbeeld identiteitsfraude. En dat al met één of slechts een paar gesprekken! Welke gegevens geeft u prijs aan de organisatie? Kom erachter via onze Mystery Calling.

Awareness usb-test

De waarde van informatie

Persoonlijke informatie, maar ook bedrijfsinformatie is veel waard voor criminelen. Vaak denken medewerkers van een klantcontactcentrum dat het stellen van controlevragen niet klantvriendelijk is. Daarbij wordt de waarde van de gegevens die men prijs kan geven onderschat. Tegelijk vergeet men dat het stellen van controlevragen en andere terughoudende maatregelen aantoont dat de organisatie de bescherming van persoonsgegevens serieus neemt. Dit leidt juist tot meer vertrouwen en meer klantvriendelijkheid.

Mystery Calling: Onze aanpak

De mystery calling van Audittrail is onverwacht. Vooraf stemmen we een aantal mogelijke scenario’s met u af, zodat deze zo realistisch mogelijk zijn. Goed voorbereid zal de mystery caller proberen informatie over uw klanten of patiënten buit te maken. Hierbij worden alle telefoongesprekken vastgelegd. Wij bellen op meerdere dagen en op verschillende momenten binnen een afgestemde periode. Zo vallen we niet te veel op, net als een echte social engineer. Uit de bevindingen van onze mystery callers zijn waardevolle verbeteradviezen op te maken. Aan de hand hiervan stellen we een actieplan op waar u met uw medewerkers mee aan de slag kunt.

 

Wat testen we?

  • Welke procedures er zijn voor het identificeren van klanten?
  • Hoe goed zijn de controles en worden de procedures ook gevolgd?
  • Welke en hoeveel informatie kunnen we buitmaken?
  • Kunnen we de procedures omzeilen en wat zijn dan de consequenties?
  • Hoe snel wordt een verdacht telefoontje geëscaleerd (incident response)?

Voordelen

  • Simulatie van een reële telefonische hacker
  • Ultieme test van weerbaarheid bij klantcontactcentrum e.d.
  • Test van incident response
  • Grote bijdrage aan awareness programma en verbetering van interne procedures
  • Gericht actieplan met verbetervoorstellen
  • Onze Mystery callers hebben een 100% score en zijn nog nooit ontdekt
  • Al meer dan 50 organisaties getest

Meer weten?

Wilt u meer informatie of eens in gesprek met ons over wat wij voor u kunnen betekenen? Vul dan onderstaand contactformulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. Of bel direct naar 071-7471717 om met een van onze consultants te spreken.